Известие

Collapse
No announcement yet.

Грешка C1276 - ABS Solenoid - АР147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Грешка C1276 - ABS Solenoid - АР147

    Привет отново, колеги. Тази кола взе да се подиграва вече с мен. 3 различни грешки в една област в рамките на 2-3 месеца. Та последната е тази:

    C1276 ABS/ESP Solenoid valve relay????

    Някакви идеи къде е този "предпазител" предполагам. Знам за един, който е при предпазителите в купето. Друг, който е на +-та клема на акумулатора. Някъде другаде да пропускам? Някой сблъсквал ли се е с тази грешка при тази кола.
    Attached Files
    Last edited by zombiran; d.m.y г., 23:02.

  • #2
    Това реле е в блока на ABS-а.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Имаш ли представа кое е това реле. Виж за ориентир в тази тема. Че там не е описано, кое от всички части е релето.
      Last edited by zombiran; d.m.y г., 12:24.

      Comment


      • #4
        Аз реле на снимките с карантиите на централата не виждам.
        Виждам на всеки радиатор по един транзистор S2V70, и по един диоден блок с диоди на Шотки, които изпълняват функциите на релета:



        Не можах да намеря описание на транзисторите, но виждам, че колегата, който е публикувал снимките, ги е заменил с IRFZ48N - N-канални MOS fet-ове.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:46.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Благодаря, колега. Тези дни явно ще имам занимавка. Какво ще ме посъветваш да смена , всичките S2V70 и MBR2545CT или само S2V70 транзисторите?. Че като гледам колегата е сменил всичко без MBR2545CT.
          Last edited by zombiran; d.m.y г., 15:24.

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от zombiran Покажи съобщение
            Благодаря, колега. Тези дни явно ще имам занимавка. Какво ще ме посъветваш да смена , всичките S2V70 и MBR2545CT или само S2V70 транзисторите?. Че като гледам колегата е сменил всичко без MBR2545CT.
            Диодните блокове MBR2545CT изпълняват защитни функции и едва ли са дефектирали. А и лесно можеш да ги премериш и така да установиш дали работят. Това практически са 2 диода с общ катод в един корпус. Всеки един се мери с омметър или тестер за диоди, както се мери обикновен диод.



            По-вероятно е това, някой от транзисторите да е дефектирал. Ако това се се случило въпросният соленоид не може да се управлява.
            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:32.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Благодаря за подробното обяснение и съвет, колега. .

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                Това реле е в блока на ABS-а.
                В блока на ABS няма никакви релета, има само няколко мощни диода. Преди време разглобих този блок от чисто любопитство.
                Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                  В блока на ABS няма никакви релета, има само няколко мощни диода. Преди време разглобих този блок от чисто любопитство.
                  Все нещо трябва да ги управлява тия соленоиди. Само с мощни диоди няма как да стане.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Нямам представа кой ги управлява, но под черния куплунг на ABS блока има само няколко мощни диода с корпус като на 1N4001.
                    Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                    Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                    Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                    Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                    Comment


                    • #11
                      Ей тия 3 транзистора, монтирани на означените радиатори от горната снимка управляват някакви мощни товари, вероятно помпата и ......



                      Останалите соленоиди може би се управляват от дискретно изградени ключове на платката.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Преди малко свалих въпросния блок, оказа се че крачетата ( които се намират в средата, малко над ограденото в червено от колегата @ecotronic) са запоени. До утре ще гледам да го направя и ще пиша какво е станало. Не успях да намеря въпросните транзистори "S2V70", но намерих тяхните заместители, които беше дал колегата @delphi.
                        Last edited by zombiran; d.m.y г., 23:30.

                        Comment


                        • #13
                          Ето как да си проверите транзисторите. Ако не сте запознати като мен.

                          Благодарение на колегата @ecotronic.


                          Първоначално публикувано от ecotronic
                          За пробата ти трябва поялник, една крушка от мигач (15 или 21W) едно съпротивление със стойност 10 - 30 килоома и захранващ източник с напрежение 12V (примерно автомобилен акумулатор).

                          Ето как се броят изводите на транзистора:



                          Пробата се прави по следния начин:

                          1 - Запой съпротивлението между изводи 1 и 3.
                          2 - Свържи крушката между 2 и + на акумулатора
                          3 - Свържи извод 3 към (-) на акумулатора

                          При тази ситуация крушката не трябва да свети.

                          4 - допри единият край на един проводник към + на акумулатора а с другия му край - извод 1 на транзистора.

                          При това крушката трябва да светне а когато махнеш последния проводник, да гасне. Ако това се случва, транзисторът е здрав.

                          Ако ги запоявате сами. Правете го по следния начин:

                          Избягвайте много много да докосвате с ръце или с метални предмети извод №1. Макар и рядко се случва те да дефектират от това. Запоявайте останалите изводи, а №1 последен. Веднъж след като го запоите такава опасност от докосване вече няма.

                          Comment


                          • #14
                            Малко да обновя темата. Днес монтирах обратно модула на abs. Нищо не се промени, грешката пак излиза след изтриване.

                            Comment


                            • #15
                              Често се случва така....смени централата със друга.
                              sigpicALFA ROMEO 156 1.8TS ex
                              ALFA ROMEO 2.0JTS ex
                              ALFA ROMEO Crosswagon Q4
                              Продавам Алфи на части!

                              Comment

                              Working...
                              X